I denne uge er der rig mulighed for at tjekke op på nogle af de fremadstormende bands, der befinder sig i Århus og København.

Fredag 19. december kl. 19:00 kan man på Vega i København se Velour, Traening og epo-555, der ifølge deres pressemeddelelse “befinder sig i den mere alternative del af pop-spektret“. Velour og Traening har udgivet debutplader i år, og epo-555 skulle have en udgivelse lige på trapperne. Så er du åben for en interessant musikalsk oplevelse fredag aften, så slå et smut forbi Vega, hvor der mellem koncerterne vil blive leveret underholdning af DJ Primitive.

Foretrækker du at se dine indie bands i Århus, kan vi anbefale, at du besøger Musikcaféen torsdag og fredag i denne uge. Torsdag 18. december kl. 20:30 lægger de nemlig hus til Label Night med pladeselskabet Bird Hits Plane. I løbet af aftenen kan man se dette års sidste Tiger Tunes koncert og den sidste Kvæg koncert nogensinde. Der vil blive offentliggjort endnu et band til programmet senere, og der vil desuden i løbet af aftenen være musik fra DJ Gentleman Bock.

Fredag 19. december kl. 20:30 er det pladeselskabet Morningside Records, der præsenterer Label Night med musik fra Larsen & Furious Jane, The Morningside og MaskinPark.

Så er du træt af koncerter, hvor bandets navn slutter med Jam, kan det anbefales, at du tjekker lidt op på morgendagens stjerner enten i København eller Århus i denne uge.

[Update] Bellarocca er blevet tilføjet til programmet torsdag på Musikcaféen, og MaskinPark har måttet melde afbud til fedagens koncert, så istedet kommer Jomi Massage.