Det skar det tilstedeværende Frekvens-medlem så meget hjertet at måtte forlade tirsdagens koncert i Den Grå Hal 45 minutter før tid for at nå et tog, at den bearbejdende anmeldelse først er klar nu. Specielt fordi den personlige favorit Love Burns, blev spillet da undertegnede sad i et dødsygt IC3 tog.

Efter en opvarmning fra Black Angels der delte vandende mellem “det er det værste jeg nogensinde har hørt” og “jeg har allerede været nede bagved og købe deres ep”, gik Turner, Hayes og Jago på scenen, og startede en opvisning i rock’n'roll, der endte med at løbe over 3-4 halvege. Første del med Peter Hayes i front, blandt andet med numrene Took Out A Loan og Weapon of Choice fra det nyeste album og en glimrende udgave af den smukke In Like A Rose fra album nummer to. Hayes der mest af alt lignede et mix mellem en tynd Robert Smith og Jack White, gemte sig det meste af koncerten bag sit lange sorte hår. Efter godt 40 minutter trådte Robert Turner mere i profil, med den energi man kan forvente af et band, der har gaflet deres navn fra The Wild One. Med sin lange frakke flagrende, kastede han både bas og guitar rundt, og lirede hele 666 Conducer af i ensom majestæt, på en højtplaceret forstærker. Fra denne del af koncerten bør den 9 minutter lange American X også fremhæves som et intenst højdepunkt.

Herefter delte Hayes og Turner om spotlightet på en lang række akustiske sange fra Howl. Det er en smagssag hvad man mener om dette mere americana/Jesus-prægede album, men uvidende om at bandet ville spille 2½ time, var det lidt en nedtur at høre akustisk gospel, når nu de hverken havde spillet Stop eller Red Eyes And Tears.

På vej ud nåede vi lige at få All You Do Is Talk og Spread Your Love med, hvilket på ingen måde var en dårlig afslutning. De førnævnte fraværende hits dukkede så op som ekstra numre, sikkert til stor fornøjelse for de folk der ikke var afhængige af DSB for hjemtransport. Det vi nåede at se, var et veloplagt, og måske en lille smule stenet BRMC, der efter 3 måneders konstant turné, stadig gav fuld valuta for penge.