snake-jet-peace-boat

6/11
Snake & Jet”s Amazing Bullit Band er tilbage med et album som stritter i alle mulige retninger og hvor eksperimenterne er i højsædet. Engang imellem rammer de noget der er virkelig godt, men desværre rammer de for det meste ved siden af.

Snake & Jet’s Amazing Bullit band er ikke som bands er flest, f.eks. åbner de deres seneste udspil med hele to introduktions numre, nemlig både A Dinner With og Introducing, som i bedste hip-hop stil lige slår fast hvem der er vi har med at gøre her. De to numre lover faktisk rigtigt gode takter for albummet. Deres skramlede garagerock lyser langt væk af kreativt overskud og tredje skæring på albummet Eat My Rolex er et regulært hit med masser af tempo. Således formår Snake nbso & Jet at starte albummet på nærmest bedste tænkelige måde. Herefter står det dog også hurtigt klart at Snake & Jet på ingen måde har tænkt sig at gøre det let for os, de har ikke tænkt sig ”bare” at spille lidt legesyg garagerock. De har derimod tænkt sig at kaste sig ud i nogle skæve eksperimenter og så er det ligesom op til lytteren om vedkommende kan følge med.

Jeg kan virkelig godt sætte pris på folk der forsøger at gå i nye retninger med musikken i stedet for bare at tage den traditionelle vej, men jeg sidder mest af alt tilbage med følelsen af at Snake & Jet konstant spænder ben for sig selv, de mange eksperimenter og skæve ideer står simpelthen i vejen for de gode melodier og sange, og derfor bliver det overordentligt anstrengende at lytte til “Peace Boat” i sin helhed. Der findes bestemt højdepunkter på albummet og numre som Sleeping Turtleneck og Modernist Roadtrip kan jeg sagtens finde på at vende tilbage til, men det er nok tvivlsomt hvor mange gang jeg får hørt det her album fra start til slut igen.

Snake & Jet’s Amazing Bullit Band spiller fredag kl. 23 i DUP teltet på SPOT, og kl. 01 til Crunchy Frogs efterfest på Sway lørdag.